Vindbaarheid in Google

Hoge vindbaarheid in Google, hoe doe je dat?

SEO search engine optimalisatie WebIntense helpt je daar ook bij

Een hoge vindbaarheid in Google is een van de belangrijkste online marketing doelstellingen voor het promoten van je naam, bedrijf en producten op het internet. Het vinden van de juiste manier om bekend te worden met je website op het internet, is belangrijk voor de uiteindelijke resultaten. Je bedrijf kan nog zo’n mooie en informatieve website hebben, maar bereikt hij ook de door jou beoogde doelgroep? Adverteren op het internet is een mogelijkheid om meer potentiële klanten te vinden. Kan je echter met behulp van je website bezoekers ook om zetten in klanten, of anders gezegd krijg je ook conversies? Je bepaald zelf voor je bedrijf wat de beste en meest efficiënte manier is om van de internet investeringen een commercieel succes te maken.

Online Marketing Strategie

Volgens WebIntense Webdesign moet een goede online marketing strategie in ieder geval streven naar de volgende doelen:

 – Een website die ook werkelijk voor jou werkt m.a.w. converteert en wat oplevert

 – Het aantrekken van meer relevante bezoekers  via zoekmachines, zowel organisch als met SEA 

 – Het behalen van een hogere omzet via je site 

–  Duidelijke, heldere en unieke teksten voorzien van de juiste keywords voor betere organische resultaten

 – Het overzicht houden dmv statistieken zodat je  ook kan zien wat er werkelijk gebeurt o.a. Analytics

Online Marktonderzoek voor hoge vindbaarheid in Google

Search Engine Advertising SEA Webintense helpt

Een mooie website met de juiste inhoud is slechts een klein deel voor het succesvol exploiteren van een website. Het bepalen van wat je wil bereiken en met welke mensen is belangrijk! Dit omdat de marketing strategie daarop gebaseerd zal gaan worden. Hoger in Google komen, levert meer bezoekers hetgeen natuurlijk belangrijk is. Echter het is nog belangrijker om de juiste mensen op de juiste manier te bereiken! Dat doen we met online marktonderzoek, zo komen we meer te weten over de bezoekers maar ook over hoe we ze het beste bereiken kunnen. Door zoekwoord onderzoek bepalen we welke zoekwoorden(keywords) gebruikt worden om naar je producten en/of site te zoeken. Ook bij jou concurrenten wordt gekeken op welke keywords zij adverteren. Met Google zoeken is al niet eenvoudig, laat staan gevonden worden! En het vereist ook een uitvoerig marktonderzoek om een goed beeld van de doelgroep en de markt te krijgen.

Wat zijn de voordelen van SEO?

Meer bezoekers naar uw website is belangrijk maar je wil ook meer leads en meer omzet! Het optimaliseren van je website voor de vindbaarheid in Google  en andere zoekmachines is hiervoor absoluut noodzakelijk De voordelen van een hogere positie bij de diverse zoekmachines zijn duidelijk: potentiele klanten kunnen je beter vinden, het bedrijf en producten worden bekender bij een breed publiek en je krijgt meer geïnteresseerden die je anders niet gehad zou hebben. 

Wat zijn de voordelen van SEA?

Als u snel resultaat wilt boeken dan is een pay-per-click campagne een optie: Je betaalt alleen als er op je advertentie(s) wordt geklikt; De werking van het online adverteren kan voordelig getest worden; Je bepaald zelf het aantal zoekwoorden; je kunt zelf bepalen hoe je wil adverteren: regionaal, landelijk, per categorie, via partnersites en/of andere zoekmachines, je kan de resultaten precies volgen zodat je ook direct kan bijsturen. 

Verschillen tussen SEO en SEA!

Wanneer een surfer een zoekopdracht doet in een zoekmachine verschijnen er twee soorten zoekresultaten:

 – De organische of natuurlijke resultaten o.a. door links van/naar uw website (gratis)

 – De pay-per-click advertenties (SEA)

SEO (Search Engine Optimization), of zoekmachine optimalisatie is voor betere vindbaarheid in de organische resultaten.

SEA (Search  Engine  Advertising), of zoekmachine advertenties is voor meer websitebezoekers via de advertenties.

Vindbaarheid in Google en andere zoekmachines is een vak apart en daar gaat veel tijd in zitten. Dit zowel wat uitvoering betreft als ook de zichtbaarheid van de resultaten. Gemiddeld ga je pas na 3 tot 6 maanden wat merken van de SEO inspanningen,  de SEA resultaten zijn meestal veel sneller merkbaar maar kosten ook meer geld! Dit komt onder anderen door het uitproberen en de daarmee gepaard gaande kosten per klik. Een succesvolle SEA campagne vereist kennis en geduld. 

Geïnteresseerd en/of vragen?

Neem snel en vrijblijvend contact op met Webintense Webdesign met onderstaand formulier.

 

Webintense Webdesign visite kaartje